Succesvol op de spirituele markt.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Woman climber success silhouette in mountains, ocean and sunset

Succesvol de spirituele markt op

Als spiritueel specialist, begin je meestal hobbymatig en veelal gratis. Dan ontdek je na verloop van tijd dat geld verdienen en spiritualiteit best hand en hand kunnen gaan. Alleen wat vaak blijkt, is dat mensen die over één of meer gaven beschikken, het lastig vinden zichzelf in de (spirituele) markt te zetten. Waardoor de juiste wegen niet worden bewandeld en er zelfs twijfel ontstaat of het wel een goed idee is om als zelfstandig, spiritueel ondernemer aan de slag te gaan. Het antwoord hierop is duidelijk: Ja! Want willen is kunnen, het is alleen een kwestie van het leren om op een andere manier te kijken, in plaats van uitsluitend helder-zien. Er zijn verschillende platformen die je een mooie start kunnen bieden waaronder mediumchat.nl

Wet van de aantrekkingskracht

In welke tak van het bedrijfsleven je ook zit, alles valt en staat met vertrouwen hebben in jezelf, je gaven (dus jouw product) en de juiste marketing. Waar vroeger een advertentie in de regionale krant voldoende was, heb je nu te maken met veel factoren: vindbaarheid van je website, actieve social media, online adverteren, bloggen en/of vloggen. De website is feitelijk gezien jouw aantrekkingskracht. Beknopte, scherpe teksten werken beter dan lange epistels. Kleur, huisstijl en logo zorgen voor de herkenbaarheid. Met duidelijke informatie op je website over hetgeen jij te bieden hebt, een blogpagina en ´wie-ben-ik´, hebben mensen op voorhand al, een behoorlijke eerste indruk. Zorg dat je goed vindbaar bent in zoekmachines, zoals google. Social media is eigenlijk de krant, anno nu. Maak werk van je Facebook-, LinkedIn-, Twitter- en Instagram pagina, zorg dat je logo en huisstijl ook hierin terugkeren.     Maar wat nog veel belangrijker is: ga er consequent, actief mee om! Met regelmaat een live-vlog, is niet meer weg te denken in onze huidige tijdsgeest. Door interactie te hebben met je volgers, krijgen mensen binding met je, wat zich dan weer vertaald in de welbekende ´gunfactor´. Dit vergt zeer veel zelfdiscipline, doorzettingsvermogen en bovenal creativiteit. Het hoeft niet perfect te zijn, juist niet! De menselijkheid en wellicht zelfs een live uitglijder, maakt dat je op hetzelfde level zit als je volgers. Zo sta je naast hen, in plaats van boven hen. 

Adverteren doet consumeren

Reclamecampagnes, zijn vaak een hoge kostenpost. Gelukkig zijn er ook diverse gratis kanalen waar je naamsbekendheid op kunt doen. Denk hierbij aan advertentiesites en Facebook-groepen  in jouw werkveld. Toch is goede reclame, de sleutel tot succes.   Op social media zijn er legio mogelijkheden om te adverteren, je kunt hierbij kiezen voor jouw doelgroep(en), regio´s en tijdsduur van je campagne. Daarmee kun je het zo duur maken als jouw budget toestaat. Advertentiecampagnes moeten triggeren, dus pakkend zijn, blijven hangen en uitnodigen erop te klikken. Mocht je helemaal geen ervaring hebben met het bouwen van websites of het schrijven van teksten en reclamecampagnes, kun je overwegen dit uit te besteden, zodat jij jezelf, vooral kunt bezighouden met het geven van consulten. Hoewel we graag het liefst zoveel mogelijk kostenbesparend te werk willen gaan, is het bij adverteren als bij zaaien en oogsten:  Investeren in je onderneming, is investeren in jezelf!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg Upryse

Alle laatste nieuwtjes vind je via onze social media kanalen

Recent Posts

Vind ons leuk!

Een eigen herkenbare en unieke identiteit

Ontvang Tips & Tricks

Upryse logo wit

Let's Get Creative.

Info@upryse.nl
+31(06) 28268423

Groeneweg 2 D
2781 AA Zoetermeer

Keep in touch